Live For The Story

door Persbericht Canon op woensdag 17 mei 2017

Reis de zomer achterna als Canon storyteller
• Canon zoekt een storyteller die een jaar lang de wereld rondreist en 365 verhalen in beeld brengt.
• Letterlijk een wereldbaan – ‘sollicitaties’ worden beoordeeld door de beroemde storyteller Zoë Kravitz

Amstelveen, 17 mei 2017 - Canon introduceert vandaag haar nieuwe merkcampagne ‘Live For The Story’. De campagne gaat van start met een zoektocht naar de ideale storyteller, iemand die een jaar lang de zomer achterna reist, met als doel 365 inspirerende verhalen in beeld te brengen. Hiermee wil Canon het begrip storytelling nieuw leven in blazen.

live-for-the-story

Dagelijks worden 200 miljoen foto’s geüpload naar Facebook en 95 miljoen foto’s en video’s op Instagram geplaatst(*). Met als gevolg dat de kunst van het vertellen van een verhaal verloren gaat in een oceaan vol selfies, katten en avocado-brunches. Als reactie op een cultuur waarin meer foto’s worden gedeeld dan verhalen, introduceert Canon vandaag haar nieuwe merkcampagne ‘Live For The Story’ die mensen aanmoedigt om speciale herinneringen te vinden in alle momenten van het leven, ongeacht waar ze zijn of wat ze doen. Ook start Canon een zoektocht naar één persoon die ons allemaal zal inspireren voor ‘Live For The Story’ en die de kunst van storytelling in ere herstelt. De kandidaten voor deze wereldbaan kunnen ‘solliciteren’ via Instagram en inzendingen worden beoordeeld door actrice, producent, muzikant en storyteller Zoë Kravitz.

De uitverkoren storyteller reist een jaar lang over de hele wereld de zomer achterna, naar bestemmingen als Lissabon, Melbourne en Brazilië. De reis die de Canon storyteller maakt wordt een eigen verhaal van de zomer, een verhaal waarmee anderen weer geïnspireerd worden.  

Heb jij het in huis om anderen te inspireren hun eigen verhalen te ontdekken? Meld je dan vóór 29 juni 2017 aan door jouw meest gedenkwaardige zomerverhaal te delen op Instagram. Dat doe je door #LiveForTheStory en #365dagenzomer te gebruiken en @CanonNederland te taggen. Alle inzendingen worden beoordeeld aan de hand van een aantal criteria, zoals talent voor storytelling, beeldkwaliteit, originaliteit en het vermogen om te inspireren. De winnaar zal een jaar lang de wereld rondreizen en tijdens deze twaalf maanden 365 inspirerende verhalen vertellen. Alle onkosten worden betaald door Canon en de winnaar ontvangt tevens vakantiegeld.

Zoë Kravitz: “De zomer is een periode vol spontaniteit, van leven in het nu. Wij willen mensen aanmoedigen om elke seconde maximaal te leven en te beleven, want alleen dan kunnen de mooiste verhalen ontstaan.”

Jan-Ton Prinsze, Country Director Canon Benelux: “Elk moment kan belangrijk zijn, en dat geldt zeker tijdens de zomer. Een periode waarin we openstaan voor nieuwe uitdagingen en ervaringen. Wij zijn op zoek naar een storyteller die ons inspireert en die ons helpt om speciale momenten niet over het hoofd te zien. Iemand die ‘Live For The Story’ tot leven te brengt.”

Om iedereen inspiratie te geven voor het vastleggen van zijn/haar zomer, heeft Zoë haar eigen zomerverhaal gecreëerd. Het verhaal weerspiegelt de spontane momenten tijdens haar favoriete zomers in New York. Bekijk Zoë’s film en lees alles over de ‘365 Dagen Zomer’-campagne via de volgende link: http://www.canon.nl/live-for-the-story/

Inloggen

Wachtwoord of loginnaam vergeten? Klik hier
Als je nog geen GRATIS persoonlijk account hebt op EOSZINE dan kun je deze hier aanmaken. Met dit account kun je o.a. de nieuwsbrief en het gratis digitale magazine ontvangen.