Persbericht | Canon Female Photojournalism Grant 2023

door Persbericht Canon NL op vrijdag 28 april 2023

Amstelveen, 3 april 2023 – Voor alweer het 23ste jaar op rij zijn de aanmeldingen geopend voor de Canon Female Photojournalism Grant. De Canon Female Photojournalism Grant is bestemd voor een fotografe voor haar uitzonderlijke bijdrage aan de fotojournalistiek.

Canon Future Focus visual

De beurs ter waarde van maar liefst €8.000 wordt wederom toegekend in samenwerking met Visa pour l’Image, een van ’s werelds meest toon- aangevende festivals voor fotojournalistiek, en is bedoeld ter (financiële) ondersteuning voor een fotoreportage met een sociaal, cultureel, politiek of economisch onderwerp.

Wil jij, net zoals de winnaressen van voorgaande jaren Natalya Saprunova (2022), Acacia Johnson (2021), Sabiha Çimen (2020), Anush Babajanyan (2019) en Laura Morton (2018), kans maken op de Canon Female Photojournalism Grant? De uiterste datum voor inschrijving is 17 mei 2023, daarna worden de inzendingen beoordeeld door een jury bestaande uit gerenommeerde experts uit de fotografiebranche. De beurs wordt toegekend aan een individu, een professionele fotografe, die zich onderscheidt binnen de fotojournalistiek. Deze uitreiking vindt plaats tijdens Visa pour l’Image dat a.s. september plaatsvindt in Perpignan, Frankrijk. Het eindresultaat, ofwel het afgeronde project, wordt uiteindelijk volgend jaar tentoongesteld tijdens het festival en zal dan voor het eerst zichtbaar zijn voor het grote publiek.

Ga voor meer informatie en de algemene voorwaarden naar onderstaande website: Klik hier.

Wachtwoord of loginnaam vergeten? Klik hier
Als je nog geen GRATIS persoonlijk account hebt op EOSZINE dan kun je deze hier aanmaken. Met dit account kun je o.a. de nieuwsbrief en het gratis digitale magazine ontvangen.