De sociale media groeien als kool. Niet alleen onder de particulieren, maar ook zakelijk zijn Facebook en Twitter belangrijke communicatieplatforms. De doelgroep en potentieel belangstellenden worden actueel en direct geïnformeerd en bedrijven krijgen hierop meteen feedback. Een klassieke website is ten aanzien van deze interactieve communicatie een stuk beperkter.
Sociale media
Canon Nederland is al een tijd actief op Facebook (klik hier) en Twitter (klik hier). Vooral op het laatste platform wordt je à-la-minute op de hoogte gehouden van alle actualiteit en acties met betrekking tot Canon in het algemeen en Canon Nederland in het bijzonder.
Twitter is ontstaan vanuit het principe van korte tekstberichten die volgers direct op hun telefoon, tablet of computer binnenkrijgen en kunnen delen. Tegenwoordig is het ook mogelijk om hieraan foto’s en video toe te voegen.
Instagram daarentegen is begonnen als ‘photosharing app’ op de iPhone. De karakteristieke vierkante foto’s van de belevenissen van mensen, waarbij het beeld grotendeels voor zich moest spreken. Instagram is de laatste jaren echter uitgegroeid tot een volwaardig social medium, beschikbaar op alle apparaten, waarbij nu ook gewone foto’s (én korte video’s) geplaatst kunnen worden, aangevuld met een kort bijschrift.
Canon Nederland op Instagram!
De functionaliteit van Twitter en Instagram groeien dus steeds meer naar elkaar toe en kunnen elkaar ook versterken. Canon is daarom sinds 1 september ook actief op Instagram (klik hier).
Laat je inspireren door de mooiste foto’s en handige tips en tricks op het Canon Nederland Instagram-account. Deel je beelden met Canon, tag #CanonNederland en wie weet regrammen zij jouw foto. Volg jij Canon op Instagram al? Doen!
We zien je graag terug op Instagram. Come and See!